Pagini

miercuri, 15 august 2012

Gandul american

Pe cei de la Gandul i-a lovit americanismul, dar grav de tot. Din seria articolelor America ne iubeste un alt mare ganditor de la gandul, si anume ziaristul Marian Sultanoiul, un om de altfel respectabil in general, s-a decis a invarti cu batul in rahat. De mult n-am citit un articol pe Gandul, care sa ma enerveze in asa hal inca de la titlu: "Basescu e trecutul, Antonescu nu poate fi viitorul". Dar sa incepem cu inceputul:

"Mă întreb cât de mare e disperarea lui Crin Antonescu de-l duce de mânuţă în penibilul absolut. Ce credibilitate mai poate avea preşedintele unei ţări, membră NATO şi UE - lasă că ţara a bătut, ani de zile, după 90, la toate uşile, geamurile, oberlihturile şi chepengurile celor două structuri, până i s-a permis să intre, decredibilizată fiind de conducerea guvernelor criptocomuniste, producătoare de mineriade şi democraţii originale -, care, cu ton de ţăţică nevricoasă, suduie peste gard imperialismul putred şi găunos, de la Washington, până la Bruxelles şi Berlin." 

Eu ma intreb ce a castigat poporul roman de pe urma intrarii in UE si NATO, si ma intreb daca nu cumva am platit cu varf si indesat aceasta aderare. Ma intreb de ce trebuie sa facem alte concesii in aceasta privinta. Consider ca am facut suficiente sacrificii ca popor, astfel incat sa fim tratati ca membrii egali in ambele structuri. Si da e un imperialism putret si gaunos la Washington si chiar pana la Bruxelles si Berlin. Cu ce tupeu jegos, mizerabil, de curva imputita imi spune mie Merkel ca eu cetatean roman sa am grija cu democratia? Ca treaba asta cu votul miroase a lovitura de stat. Vorbiti de parca America sau Germania ne-au facut vre-un favor ca ne-au primit in NATO ori UE. Eu cred ca am platit CORECT pretul aderarii noastre in toate aceste structuri, si nu e necesar ca nici o mare putere sa conteste treaba asta. Unde pula mea a fost America si Germania cand Basescu a taiat neconstitutional pensiile? Cand submina puterile statului si conducea in mod evident guvernul? Cat timp el ca presedinte facea public lobby pentru extractia miniera de la Rosia Montana? De ce nu, cand Basescu a lovit un copil? Asta-i problema, ca domnul Mark Gitenstein a afirmat ca mentorul domniei sale e doamna Macovei. Cat de apolitic sau obiectiv poate fi acest ambasador in aceste conditii?

 "Şi atunci, ce îţi dă dreptul să-i sfidezi arogant pe toţi aceşti oameni, care îţi spun că manevrele tale politice, la nivel de preşedinţie, guvern şi parlament, au depăşit cadrul legal?" 

Bunul simt imi da dreptul. A citit careva dintre ei constitutia Romaniei? Ca pana nu demult sustineau cum ca procedura de demitere a presedintelui prin referendum nu e prevazuta in constitutie. Cum e posibil ca marii demnitari europeni si americani sa comenteze fara sa aiba pic de habar de subiect? Vad o anume tendinta de sanctificare a Europei si Americii. Spuneti ca Basescu e a trecutului, Antonescu nu e cu viitorul. Sa inteleg ca viitorul apartine lui Merkel si lui Gitenstein, pentru ca se pare ca ei trebuie sa decida ce se intampla cu poporul asta dupa bunul lor plac. Ca nu conteaza constitutia Romaniei,  nu conteaza nimic, atata timp cat Merkel isi poate impune austeritatea si America sa-si spele banii peaci. Poate maine vor interveni in forta sa restabileasca democratia si sa elimine armele de distrugere in masa din Romania. Ca nu-i asa, Americanii sunt un model de moralitate, iete, eu romanul din coliba MA PIS PE AMERICA.